Thursday, December 8, 2011

Perangi SELULIT bagaimana cara paling mudah?



Sy percaya tiada seorang wanita pun yg suka dgn ada nya selulit di peha,punggung,perut serta lengan.Selulit di kalangan celebrity pun ada.Wajah cantik,tetapi dgn ada nya selulit ini x syiok jd nya....Lebih malang lagi,selulit bukan sahaja menyerang wanita yg bertubuh gempal bahkan ia turut ada pada wanita yg bertubuh kurus.

Jelas sekali selulit adalah musuh utama wanita selain jerawat,jeragat,kelemumur,kulit kering,kedutan dan mcm2 lagi....Hurmmmm...byk sungguh musuh wanita!!!.kehadirannya menurunkan peratusan kecantikan dan keyakinan diri.Keputusan paling tepat,selulit harus diperangi!!!

Pakar kulit Hollywood,Howard Murad,MD dan penulis buku 'The Cellulite Solution' memberitahu,selulit bukanlah masalah lemak.Sebaliknya ia adalah sejenis masalah kulit.Tidak kiralah anda mengalami berat badan yg lebih atau kurang,selulit tetap berpotensi untuk menyerang.Lemak punca selulit tidak sama dgn lemak yg menukarkan anda daripada saiz S ke saiz XL.Lemak ini tersimpan jauh di bawah kulit dan kedudukannya hampir dgn tulang kita.Inilah yg tubuh kita gunakan untuk membakar makanan sebagai tenaga.
Dlm erti kata lain selulit terhasil daripada saki baki sel lemak yg ada di dlm kulit.Ia tidak boleh di bakar sebagai tenaga.Oleh itu,tindakan kita untuk berdiet,bersenam bahkan juga melakukan proses sedut lemak tidak membantu menghilangka selulit sepenuhnya.

Mahu akui atau tidak...selulit mmg masalah utama hampir kebanyakan wanita.Walaupun pelbagai penyelidikan telah dijalankan,para doktor masih lagi belum berjaya menemui punca utama yang menyebabkan terjadinya selulit.Tetapi secara kesimpulannya,mereka percaya hormon dan anatomi adalah kunci utama.

Menurut Bruce Katz,MD dan pengarah perubatan Juva Skin and Laser center di New York,"bukti terbaik yg menunjukkan pertambahan insiden wanita mendapat selulit bukanlah kerana hormon semata-mata,bahkan juga kerana anatomi yg dipanggil 'Septa'.Ia adalah sekumpulan tisu berserabut yg mengelilingi sel lemak di dalam kulit.Bagi lelaki,Septa ini bergerak dlm bentuk berpenjuru manakala bagi wanita pula,Septa ini bergerak secara nenegak.



Terdapat beberapa cara serta rawatan untuk mengurangkan selulit.antaranya ialah:
  1. Krim & losyen
cara yg paling mudah dan murah untuk membantu mengurangkan kesan selulit ialah dgn menggunakan krim dan losyen.Ia bertindak dgn cara meransang pengaliran sel,memecahkan lemak dan menyinkirkan cecair dan toksinkeluar dari tubuh.Namun,kebanyakan doktor tidak menyokong keberkesanan krim serta losyen dlm menangani masalah ini.

    2.  Diet Selulit

Jika proses berdiet dipercayai tidak mungkin membantu,tetapi diet yg memberi 'makan'pada kulit mungkin satu idea yg baik,seperti kata Murad.makanan yg kaya dgn khasiat seperti Lecitin,asid amino dan antioksidan mengurangkan cecair dan meningkatkan pengaliran di dlm sel kulit paling dalam.Antara makanan terbaik yg disarankan untuk mengurangkan selulit ialah telur,kacang soya,bunga kobis,mentega kacang,minyak zaiton,kacang tanah,beri,buah delima,'goji berries',grapefruits dan buah2an sitrus seperti oren.

Kaedah rawatan yang MAHAL:
    3.  Penggunaan Cahaya

Cara ini adaah dgn menggunakan cahaya Laser.Cahaya ini bertindak dgn cara menyejukkan kulit terlebih dahulu.Dengam ini,cahaya laser mampu menembusi jauh ke dasar kulit tanpa merosakkan lapisan kulit atas.Kombinasi di antara sdutan dan laser inilah yg dikatakan mampu mengurangkan selulit.

   4.  Urutan Berteknologi Tinggi

Prosedur ini diknali sebagai 'endermologi'.Ia adalah urutan mekanikal yg menggabungkan penggulung silinder dan kaedah menyedut untuk memberi kesan pada tisu penyambungan kulit serta meransang pengaliran darah limfa.Rawatan ini berkesan untuk sementara watu sahaja.

   5.  Mesotherapy

Antara rawatan merawat selulit yg paling kontroversi ialah Mesotherapy,Ia dibangunkan di Perancis pada tahun 1950 dan menggabungkan campuran label yg tidak dinyatakan,ubat-ubatan yg diluluskan oleh FDA berserta vitamin dan herba.Huuhhuu..bahaya!!! Tujuan rawatan ini ialah untuk memecahkan sel lemak dan melupuskan pita 'septa' yg degil.rawatan ini melibatkan suntikan dlm sesi 30 hingga 60 minit.Namun,pengamal bagi rawatan ini menegaskan.keberkesanannya akan nampak selepas pesakit melalui 10 sesi rawatan!!! Mahal,Mahal....
 sumber daripada majalah rapi

Kaedah yg sgt2 BERBALOI serta mampu memilikinya:
   6. Premium Beautiful corset

dengan pemakaian Premium Beautiful secara konsisten akan membakar kalori anda sebanyak 900 kalori dalam masa 1 jam. Serta terdapat Far Infrared Ray (drpd Tourmaline kristal) b'fungsi melancarkan pengaliran darah dlm badan.So, bayangkan kalau anda memakai Premium Beautiful setiap hari selama 8 jam every day, consistently? Memang lama kelamaan lemak di bawah pungguh and celah paha tue akan menjadi pejal and firm. Bestkan dgn pakai je premium beautiful corset je boleh menghilangkan selulit yg hodoh itu..
Dalam 3 minggu saya memakai pb ni..mmg result nyer sgt memeranjatkan...selulit serta strech-mark mulai TIADA!!!
so,nk bersama hubby pun semakin confident and tiada rasa segan jika dulu ada selulit sana sini..bkn itu sahaja..segala celah kembali cerah..

019-5701335 (Malina) / yangmalina@gmail.com / bbm: 2319C28A